neljapäev, 23. oktoober 2014

One´s destination is never a place, but a new way of seeing things

Minu järjekordne reisiblogi. Head lugemist !

Viies reisiblogi osa ( kirjutatud hotellis 23.10.2014 kell 3.27pm kohaliku aja järgi )

Papaya
 Tulin just tagasi nelja saare reisilt, kuid sellest räägin ma järgmises osas. Hetkel hakkan kirjeldama, mida ma olen teinud viimastel päevadel ning, kuidas näeb välja Tai kultuur ning rahvas ise ja muidugi ka Krabi ümbruskond, kus hetkel viibin. Nii, aga hakkan, siis pihta. Järgmisel päeval ( teisipäeval ), ärkasime natukene hiljem üles. Umbes kella 9am aegu, kuna olime eelnevalt väga hilja magama jäänud. Ning, siis toimus ikka see casual – ärkamine, sätt, hommikusöök. Võtsin enam-vähem samu asju ning sõin hullu kausitäie jällegi Tai puuvilju ära, sest need on lihtsalt parimast parimad. Siin vist hetkel puuviljade hooaeg kah. Ilm oli jällegi väga soe ning mõnus – üle 30 kraadi varjus.

Käisingi toast läbi ja läksime kohe mere äärde. Kuna väljas kiskus väga umbseks, siis läksingi kohe vette ning ligunesin veidi seal. Palju parem tunne tekkis. Peale mida läksin päevitama – nii mõneks tunniks või nii. Rannas päevitades, tulevad väga tihti sinu juurde inimesed, kes pakuvad erinevaid feik Adidaseid, käterätikuid, salle, mänguasju jne, kuid kõige põhilisem on seal kohalik Tai massaaž, mis pidi see kõige parem olema. Ja sellest rääkides, tuli meie juurde jällegi Phu. Ta tuli rääkima, et miks me ikka tulnud ei ole ja ta ootas meid, ning me vajaksime Aloe Vera massaaži päevitamise järele. Ütlesime, et meil hetkel plaanid tehtud juba, aga kindlasti tuleme. Ja lisaks sellele andis ta meile veel 2 ananassi juurde – väga magusad ananassid. Peale teda tuli meie juurde veel üks poiss – nii 4-aastane. Pakkus erinevaid elevandi kujukesi ning neid ise kõiki tassides. Ja sel hetkel mõtlesin küll, kus kurat on lastekaitse ??

Aga ju, siis nende jaoks on see tavaline. Päevitasime edasi paar tundi. Peale seda läksime linna jällegi või no nendele turistidele mõeldud tänavatele. Kiskus väga kuumaks jällegi, veel kuumemaks, kui seda ennem oli. Vaatasime ringi, ostsime poest natukene asju ning uurisime, kuidas saada veel teistele saartele ja, mis reisibüroode kaudu minna. Viimaks läksime jäätist sööma, mille kõrvale võtsin ühe jääkülma frappe. Sel hetkel oli see nagu jumala puudutus või miskit veel paremat. Jäätist võtsin 3 erinevat sorti – maasika ja vaarika sorbett, panna cotta ning tiramisu oma. Viis keele alla. Uskumatult hea jällegi. Hiljem hotelli poole tagasi liikudes ning frappet juues, mis oli jääd täis, jõudis kohale, et seesamune jää on ka ju kraaniveest tehtud, mitte pudeli omast. Ning kuna Tais ei tohi kraanivett juua, ega sellega pestud puuvilju süüa, ega ka hambaid pesta ( kui ei taha kõhugrippi endale saada ), siis ei julgenud seda enam edasi juua, aga samas mõtlesin, et pool niikuinii juba joodud, et elan vast üle. Pärast seda liikusime jälle randa, aga sel hetkel oli just mõõn ning meri oli tõmbunud umbes 20m tagasi. Väga lahe vaatepilt. Ning tekkisid ka väikesed äikesepilved, kuid midagi erilist sealt ei tulnud.
 Puhkasime lihtsalt natukene toas ning lebotasime niisama. Õhtul läksime jällegi välja sööma. Mõtlesime kuhu minna, otsustasime minna seekord hotelli restorani, et vaadata ka ära, kuidas see on. Täpselt mere ääres, väljas 30 kraadi sooja, elavmuusika ja väga hea toit. Kõik sobis väga hästi kokku. Mõtlesin, et kuna olen kogu aeg võtnud Tai toite ning ka võtan edaspidi, et ma üks päev võtan miskit muud – näiteks pitsat. Ning sel õhtul võtsingi Margherita pitsa ning joogiks 4 erineva puuvilja mix smuuti. Maitses kõik väga hästi. Peale seda läksime linna peale jällegi. Tahtsime miskit juua osta ning niisama ringi uurida.
Igal pool söögikohtades oli väga palju rahvast ning lauldi. Ühes tänava vahelises kohas oli veel hullult suur pidu üles pandud, kus suurtest kõlaritest hull muusika käis, väikeste jookide asemel olid kanistrid ning kogu tänav oli nende alla läinud. Tundus väga lahe. Me aga liikusime edasi poodidesesse. Igal pool pakuti ikka Versace-t, Dolce&Gabbanat ja mida kõike muud. Viimaks läksimegi hotelli tagasi. Vaatasin telekat ning olin rõdul arvutis. Niisama väike chill. Öösel läksin magama ning sellega lõppeski teisipäevane päev. Head ööd J

Kolmapäeval ärkasime jälle natukene enne 9am üles, et hommikust sööma minna. Otsustasime võtta selle päeva rahulikult ning niisama puhata, sest et teadsime, et järgine päev tuleb pikk ning, siis näeme selle eest topelt ning väga palju. Sõime hommikust ning millegi pärast jõin eriti palju kohvi sel päeval. Võib-olla oli teatud aine puudus. Peale seda läksime randa jällegi. Vot see oli päev, kus väljas oli ikka väga kuum, mitte ühtegi pilve taevas ning tundsin, kuidas päike võtab mind nii, nagu homset ei oleks. Kõrvetas lihtsalt räigelt. Lõpuks lihtalt istusin vette, sest seal oli kõige parem olla. Oli teisigi inimesi näha, kes võtsid raamatu kätte ja pikutasid vees ning võtsid seal päikest, sest ega õhk ei liikunud absoluutselt. Natukese aja pärast liikusid kõik inimesed meie lähedale ühte ranna otsa. Kõik seisid ringis ning tegid pilti ning ohkasid ja imetasid. Ise ei näinud, mis seal oli ning seetõttu liikusin ise ka lähemale ning uurisin asja. Nimelt oli vesi randa ujutanud umbes poolemeetrise läbimõõduga väga suure kilpkonna. Ta oli arvatavasti sinna jõudnud, kuna kilpkonna oli surnud ning laine tõi ta meie randa. Kilpkonn ei liigutanud end üldse, aga ta tundus ka väga vana. Kahjuks ma temast pilti ei saanud teha, kuna politsei viis ta hiljem minema. Peale seda liikusimegi tagasi tuppa. Siis vot sain aru, täna olen ma ikka väga kõvasti päikest saanud ning tundsin, et natukene peaks võib-olla piiri pidama, aga samas tahaks hiljem tagasi minna. Teel tuli hull kari jaapanlasi vastu – terve bussi täis. Hotell oli üleüldse ainult jaapanlasi minu arust täis. No võib-olla ka vietnamlasi, hiinlasi ja korekaid, aga ega ma neil kellelgi vahet niikuinii ei tee.
 Peale väikest puhkust läksime hotelli lobbysse. Seal toimub iga päev kell 4pm koogi söömine ning kohvi/tee joomine. Vaatasime ka sinna ning sõime brownisid ning võtsin kohvi koos ananassi mahlaga. Vaatasime ringi ning niisama sõime. Pärast seda käisime teie basseini ääres, mis asub teisel pool hotelli. See on vähe suurem ning seal on rohkem lamamistoole ka. Tegin paar tiiru seal ujudes ning peale seda niisama natukene vedelesin vees. Peale mida läksin päevitama, kuid seda ei saanud kaua teha, kuna kell 6pm juba kiskus pimedaks. Otsustasimegi peale seda linna peale jälle minna. Tänava peal kõndides ütlevad meile kõik müüjad, et me raudselt Venemaalt jne. Nendel hetkedel mõtlen ma küll ikka, mida sa endale ette kujutad, et mina ka ju ei aja siga ja koera segamini, kuidas sa siis saad venelast ja eestlast segamini ajada. Üldse tänaval jäänud mulje, et siin ainult aasia riikidest inimesed või venelased – veider, kuid samas vaheldusrikas. Peale natukest shoppamist läksimegi sööma.

Seekord jällegi samasse kohta, kus üleeile – see samune, kus palju taimi jne. Otsustasime jälle sinna minna, kuna seal oli väga hea toit ning teenindus, pluss veel hubane olek. Saadetigi meid, siis laua juurde. Alguses valisime joogid ning peale seda eelroa ning pearoa. Eelroaks võtsin Thaitoasti ning pearoaks punase karriga riis, praetud kanaga koos tulise tai magushapu kastmega. Natukene läks aega ning saimegi juba kätte. Enne toodi veel külmad rätid, et saaksime näo ja käed puhtaks teha. Minu taga, väiksel laval hakkas ka üks mees, akustilist muusikat mängima. Eelroog oli väga hea. Pearoaga juhtus aga nii, et empsile toodi kõik söök ära, aga minule ainult riis. Ootasin natukene, et äkki tuuakse järgi. Aga ei toodud, seega läksin kutsusin teenindaja, et kus minu söök on. Käis vaatamas, vabandas ette ja taha ning ütles, et tellimused on sassi läinud ning kohe kohe tuuakse ka minu toit. Viimaks sain kätte, pole hullu. Eks ikka juhtub. Toit ise oli väga maitsev ning väga korda läinud jällegi.
Peale seda liikusime ringi ning ostsime järgmise päeva saarte reisi ära. Kui kell oli 10pm saanud, jõin toas kohvi ning peale seda läksin niisama ringi liikuma. Mere ääres oli täiega ilus ning taevas ka, sest kaugel sähvis palju ehk oli äikest ka, aga meieni see ei jõudnud. Väga palju rahvast liikus ringi ning paljud laulsid karaoket ning kusjuures väga hästi. Viimaks läksingi tuppa ning umbes 1am jäin juba magama, sest järgmine päev oli vaja vara ärgata. Ahja, kindlasti pean mainima, et sel õhtul ja ka teisel õhtul rääkisin juttu Riin Noormägiga ( ise ütles, et nii peab käänama ) ning, et saadan talle tervitusi. ( Tema soov ) Ning paluun.  Head ööd jällegi !

Selline detailsem lugu, siis seekord. Puhtalt sellepärast, et olin rohkem hotellis ning niisama puhkasin, mitte ei tõmmelnud mööda Taid ringi J