reede, 24. oktoober 2014

Kel pole julgust rannikuid silmist kaotada, see maailmajagusid ei avasta!

No nii.. nüüd natukene ka saartest ja nende uskumustest

Kuues reisiblogi postitus ( Kirjutatud kell 1.37pm kohaliku aja järgi, hotellis )

Väljas on kohutavalt palav ning peale mitut tundi päevitamist tulime just tuppa, seega otsustasin kirjutada nüüd vahepeal ära ka tänases blogi osa. Nimelt, järgmine päev ( eile ), ärkasime juba eriti vara üles – kell 7.30am, sest läksime sel päeval 4 saare ekskursioonile. Ärgata oli täiega raske, sest olin eelnevalt kell 3 öösel alles magama läinud. Liikusin, siis vannituppa et seekord enne hommikusööki sätt ära  teha. Võtsin külmkapist suure Nestle pudelivee ja hakkasin hambaid pesema. Jube rõve oli pesta, sest vesi oli jääkülm. Viimaks tegin ka ühe selfie ning peale seda läksimegi hommikust sööma.
    Võtsime veel ekskursiooni jaoks asjad ka kaasa, et pärast ei peaks toast enam läbi käima. Kuna hommikusöök oli alles alanud, siis terve restoran oli jaapanlasi täis. Põhjus on lihtne – nimelt nemad on meie ajast ees ning neil on sel ajal juba ennelõuna, kui siin hommikut hakatakse sööma, aga eurooplastel on alles öö sel ajal ning nemad magavad võimalikult kaua ja tulevad viimasel hetkel alles sööma. Meil oli seekord erand ning sulandusime, siis jaapanlastega ühte. Sõin jälle palju puuvilju, pannkooke ning omletti. Peale seda läksimegi hotelli ette oma transfeeri paadini ootama. 8.30am pidid seal olema aga ei olnud. Oli ka teisi inimesi, kes ootasid. Aga arvatavasti, oli asi selles, et oodati kedagi teist eelnevas hotellis ning seetõttu jäädi ka meie juurde natukene hiljaks. Õnneks see ei olnud liiga pikk aeg, mida pidime ootama. Transfeeriks oli selline auto, mille kasti pidime istuma. No ehtne lõunamaa värk ju. Täiega lahe oli, ainult, et kartsin alla lennata sealt kastist.
   Kui olime kohal, panime nimed kirja ning, siis rääkis reisijuht, et edaspidi leiate oma paadi tema järgi üles jne. Mingi tumedanahaline noor kutt oli, kohalik arvatavasti. Paati minemiseks ( pikasaba paat jällegi, ainult, et seekord oluliselt suurem ), pidime ronima vette. Mitte õnneks küll väga sügavale, aga ilmselgelt ju kui mina hakkasin sinna ronima, siis tuli suur laine ning ma olin kõhuni läbimärg ning seljakott kaasaarvatud. Õnneks oli vesi ikka väga soe. Istusime paati ning hakkasimegi lõpuks liikuma. Meie kõrval istusid kaks inglis keeles kõnelevat inimest, aga ma ei saanud aru, mis riigist nemad ka pärit võisid olla. See selleks.. Sõit esimesele saarele kestis umbes 30 minutit. Mootor mürises, mis jube. Kõrvad olid lõpus ikka väga lukus. Esimene peatus oli Phra Nang Cave.
 Üks väljast poolt paistev kaunis saar, suurte koobastega. Aga, seda ainult väljast poolt, kohe saate aru miks. Lõpuks kui tulime paadist maha, oli päris palju rahvast igal pool. Paate saabus kogu aeg kümneid ning kümneid. Aga, et saada koobaste juurde ning natukene ka teisele poole saart, pidime põhimõtteliselt kogu oma tavaariga ning riietega minema läbi mere, mis oli mulle üle kõhu isegi. Päris märjaks sai kohe, kuna see päev oli natukene pilvisem ka, siis ei kuivanud need riided äragi. Lõpuks veest väljas vaatasime neid koopaid natukene ja uurisime niisama ringi.
   Seal sai teha ka mägironimist, mida pakuti ka minule, kuid ei aitäh. Ja, siis ma sain ausalt shoki… Tuli välja, et sellel saarel kummardatakse sõna otsesesmõttes seksimis usku või rahuldamis või nimetagi seda kuidas tahes. Aga seal olid viirukid ümber nende kujude.. naised palvetasid seal ning häälitsesid. See oli samas nii kohutav. Pildid räägivad enda eest:

Seal seisis veel üks suur „ meheau " kujukene, mida üks mees kangesti kallistas ning tahtis väga, et keegi temast niimoodi ka pilti teeks. Eks te arvake ise, tema orientatsioon ära. Peale seda vaimset shokki liikusime läbi vee jällegi tagasi oma paadi juurde, kuna oli aeg asuda järgmise saare juurde. Sõit kestis 15 minutit ning sihtpaigaks oli chicken island ( kana saar ). Seda saart nimetatakse kana järgi, kuna sellel saarel on üks suur kana kujuke kivist. Seda näeb ka siin pildi peal.
    Kuid meie saare peale otseselt ei läinud, vaid jäime selle juurde seisma, kuna seal pidavalt olema kõige ilusamad snorgeldamis paigad. Panime maskid pähe, torud suhu ja läksime. Kaua aega meile ei antud, aga ei olnud ka erilist vahet, kuna kaks aastat tagasi sai päevi ja päevi Egiptuses snorgeldatud. Hästi palju kalu oli ning käsi liigutades virutasin ka kogemata ühele pikku molli. Loodan, et ta andestab minule. Kusjuures enamus, kes meie paadis olid, seisid kuskil redeli juures ja hoidsid kinni või olid päästevestidega, sest nad ei ole siiamaani ujumist ära õppinud ( vanuseks +20 ). Lõpuks saimegi paati tagasi ning läksime järgmisele saarele, mille nimeks oli Tub island.
    Põhiline on seal see, et kui on mõõn, siis saab nende kahe saare vahel kõndida aga kui ei ole mõõna, ss saab läbi vee ka jalutada või ujuda. Kui jõudsime kohale, siis vaatepilt oli vägev. Ehtne kollane, puhas liiv, täpselt nagu filmides ja täiesti läbinähtav vesi, mis oli kindlasti 33 kraadi soe. See oli paradiis. Saar ise oli väike ning seal oli ainult üks väike majakene. Sel hetkel mõõna ei olnud aga meie ujusime ikka seal. Palju kalu oli ka, haisid ei näinud või ei tahtnud näha, ei oska kommenteerida. Nautisime vaadet ning tegin palju pilte. Viimaks läksimegi jälle paati ning sõitsime järgmisele saarele, mille nimeks oli Poda Island.

See oli juba vähe suurem saar ning seal oli rahvuspark ka. Esimese asjana anti meile süüa, milleks oli muna ning mingi riisiroog kanaga. Hea neutraalne toit kõigi uskumuste suhtes. Maitse oli väga hea ning peale seda läksime ostsime juua ning läksime päevitama. Tegin ka jällegi palju pilte.
    Räigelt hakkas kõrvetama ning seetõttu läksin ujuma ja seda mitu korda, kuna seekord oli meil aega 2 tundi. Kusjuures, selles rannas on ka see kuulus kivi või mägi, mida võib näha nii mõneski filmis, kui keegi tunneb selle ära.

Viimaks panime asjad kokku ning läksime paati, mis viis meid tagasi meie randa Ao nang resorti. Paadis vajus vahepeal silm kinni, kuid magama päris ei jäänud. Tagasi tulles oli jälle hull mõõn. Läksimegi tuppa ning käisin pesus ja panin enda asjad kuivama. Peale seda läks emps Phu juurde massaaži ( ise ei tahtnud seekord minna, polnud erilist tuju ).

Tegin sel ajal toas Eesti suve ning panin konditsioneeri 16 kraadi peale. Viimaks kui täiesti õhtu oli kätte saabunud läksime linna peale niisama ringi vaatama. Sada pakkujat ja nüüd ma veendusin ikka täielikult, et kõik, kes ei ole Aasia maadest on venelased, sest rääkisime puhast eesti keelt ning ikka oldi surmkindlad, et me venelased. Ajuvaba lihtsalt. Leidsime endale söögikoha ning tellisime eelroaks endale kana kevadrullid mango kastmes ning pearoaks kana ning juurviljadega praetud riisi koos Tai pärase maitseka  magusa kastme. Kõik oli väga maitsev ning meeldib, kui jätta  välja see et jällegi ei toodud minule minu kastet kätte, vaid unustati ära ja alles, siis sain kui küsisin, kus see on. Aga okei, seekord veel andestan.  Naljaks oli seda vaadata, et meist paremal istus suur seltskond jaapanlasi, kes sõid ilusti noa ja kahvliga ja, siis meist vasakul pool istus mees, kes küsis kohe pulkasid. Et nagu, kas vastupidi ei peaks olema ? Kõige veidram oli see, et kui tahtsime maksta, ütlesin et „ We would like to pay now “, millele tema korduvalt vastab ainult „ what plane ? one, two ? “, siis mina ikka mõtlen, mida ta räägib mulle ning ütlesin: „ no no, I want to give you money.. bill noh.. money money “, millele naine ikka vastab: „ what money ? where ? why ? “.. lõpuks tegin talle puust ja punasest ette: “ This is food.. and I ordered it.. so now I have to give you some money because I came here to eat.. moneeeeyyy “ .. ja siis lõpuks sai ta aru, et aaaaa te soovite arvet maksta. Sel hetkel ma mõtlesin küll, kuidas ta eelnevalt on klientidega hakkama saanud. Läksimegi peale seda hotelli poole tagasi. Peale seda niisama lebotasin ning vaatasin pärast väljas ringi. Viimaks poole öö peal jäingi jälle magama. Head ööd J

Järgmisel päeval ehk nüüdseks juba täna ( reedel ) ärkasin ma kell 8 juba üles. Peas oli juustest nagu pudelihari, aga läksin siiski sööma. Mõtlesin, et seekord teen säti pärast hommikusööki. Seekord olime hiljem söömas ning laudades oli näha ainult eurooplasi. Mingi täiega imelik mahl oli ka, ma ei mäleta selle nime, aga ma jõin seda ja selle kõrvalmaitse oli nagu umbrohul või midagi taolist.
   Peale sööki käisime toast läbi, võtsin mõningad asjad kaasa ning läksime basseini äärde. Täiesti lõpp, kuidas hakkas kütma alles.
Varbad liivas, vaadates kuud
Su lahtiseid juukseid, lennutab tuul
Siin pilvede all pole vajagi midagi muud
Su rebitud teksad ja õhuke pluus
On ihule kleepund, sest pisut on kuum
Loodan vaid et viibid hommikutund
-Shanon

Üks kuumimaid päevi on täna siin olles. Varjus 34-36 kindlasti ja päikese käes ei taha isegi teada. Käisin kogu aeg basseinis ujumas ning viimaks võtsime seal ka midagi jahutavat. Päevitasime umbes 2,5h ning peale seda läksime randa. Seal sai edasi päevitatud ning ujutud. See oli esimene hetk minu elu, kus pidin tõdema, et ma vanni ei pane ka nii sooja vett, kui sel hetkel meri oli.

Viimaks läksimegi tuppa, nägin, et tuba oli jällegi igapäevaselt korralikult koristatud, linad vahetatud, joogid uued ning käterätikud ka uued – mulle sobib. Sõin veel mingeid nuudleid, mis olid oi oi, pole kunagi nii tšilliseid saanud. Pärast seda oli jälle hetk, kus vajasin ühte kaevu vett palun. Nüüd olengi siin ning sean valmis end iga õhtuseks koogi söömiseks ( hetkene aeg 3.44pm Tai aja järgi ). Varsti juba uus osa ning uued paigad. Varsti näeme ;)

Vabandust  teatud küljendamis ning kirjavigade pärast, päevad on olnud väga kiired ja kogu teksti ei ole võimalik  üle vaadata, aitäh !!!!