pühapäev, 26. oktoober 2014

It´s a big big world, easy to get lost in it

Ja ongi kaks viimast õhtut Krabis, kuid see ei ole veel kõik !

Kaheksas reisiblogi postitus ( kirjutatud Bangkokis, hotellis kell 5.32pm )

Ja jõudsimegi just Tai pealinna - Bangkoki. See linn on ikka hiiglaslikult suur. Aga sellest ma räägin järgmises osas. Eile jäi pooleli hetk, mil hakkasime õhtul linna minema, ühte paika ning nüüd kirjutangi kuhu täpsemalt. Nii, peale blogi kirjutamist sättisimegi natukene ning puhkasime, peale mida liikusime välja, kuid enne seda juhtus üks äpardus – nimelt olime kaotanud ära ühe enda toakaartidest ning me olime kindlad, et jätsime selle ennem laua peale, kuid peale koristajat enam seda ei olnud ning seepärast kahtlustasimegi, et koristaja must käsi on siin mängus. Otsisin terve toa, vannitoa ning rõdu läbi, aga kaarti mitte kuskil. Viimaks vaatasin isegi kraanikaussi, kardinate taha ning isegi sinna, kus on konditsioneer ning prügikast. Ei jäänudki meil muud üle, kui  minna alla ning küsida uus. Tegelikult peaks maksma ka selle eest, aga töötajad ei viitsinud tegelema hakata nende asjadega.
    Peale seda käisime ja võtsime ka kooki ning kohvi. Jälle oli hull kari jaapanlasi kohal ja kõik kohad ära võtnud. Aga maitsev oli siiski. Meil oli 30 minutit aega transfeerini, mis viiks meid öömarketisse ehk suurele tänavale umbes 20km meie hotellist eemale. Kuna oli natukene aega, siis käisime beach baaris ning võtsime juua ning vaatasime viimast korda Krabi päikeseloojangut. Kuigi mulle eriti ananassi joogid ei meeldi, siis seekord võtsin mingisuguse ananassi asjanduse. Päris hea oli ning isegi magus. Viimaks oligi kell niipalju, et minna hotelli ette. Sinna tuli umbes 15 kohaline Toyota buss, mis oli seest värviline nagu kooseluseaduse lipp. Ei tegelikult oli kõik väga okei. Väljas läks just väga pimedaks ning hakkasimegi liikuma. Sõit kestis umbes 25 minutit. Hull muusika bussis käis. Ainukene laul, mida sellest hetkest mäletan on One Directioni oma „ One Thing “.
   Kui jõudsime kohale, olime tänaval, kus oli reaalselt tuhandeid inimesi. Nii turiste kui ka kohalikke. Algus jäi meile lihtsalt üks suur kaubanduskeskus silma, kus oli Eesti mõistes alanud Osturalli või Hullud Päevad. Mitme korruse peale ikka õige allahindlus, mitte 10% või 30% nagu Eestis. Algul vaatasime niisama ringi, sest ei jõudnud reageerida. Esialgu ei ostnud midagi, sest läksime vaatama õiget Tai tänavakaubandust ning pärast läksime tagasi.
   Hullud rahvamassid kohal. Müüdi absoluutselt kõike, mida su ajukene võib isegi ette kujutada. Isegi 6- ja 3-aastased tai tüdrukud tantsisid kõhutantsu keset platsi ning lootsid sellega kõvat raha teenida. Esimese asjana ostsime kookospähkli sees olevat kookosjäätist. Sest ega, kes kookosejäätist pole söönud, see Tais ei ole käinud. Maitse oli lihtsalt kirjeldamatult hea ning maksis ainult 30 bahti ( 0.75€ ). Vaatasime veel ringi ning emps tahtis ka rahakotti, kuid seda kõige õigemat ei leidnud, sest ei sobinud talle ei Chanel ega ka Prada. Hästi palju erinevaid vorste ning sööki müüdi seal absoluutselt igal pool. Vaatasimegi lihtsalt ringi ja uurisime kuniks viimaks otsustasime sööma minna. Kuna me kõik viimased korrad sõime Tai toitu, siis seekord otsustasime süüa Usa rämpstoitu – KFC.
 Võtsime erinevaid neid kanasid ning friikaid jne. Täiega hea oli aga väga vürtsikad ka. Peale seda mõtlesime, et peaks ostma miskit magusat ka ning võtsime lillat jäätist.

Viimaks käisime edasi poodides ringi ning minu saagiks oli kaks paari teksasid, särgid ja niisama nänni. Kusjuures, just siis, teksasid proovides, käisin ma oma elu kõige väiksemas proovikabiinis, mis oli ausalt nii väike, et tekitas klaustrofoobia tunde mulle peale.  9pm oli autobuss jälle ukse ees ning viis meid tagasi hotelli. Viisime oma tavaari tuppa ning läksime tellisime tänava pealt järgmiseks päevaks takso lennujaama, mis oli 50km meie hotellist. Vaatasime veel igal pool ringi, mis toimub, sest siiski viimast korda linnapeal. Hullult kutsuti igale poole jälle sööma ning ostma. Ostsime hoopis 2 uut t-särki, erinevate kirjadega. Viimaks liikusimegi tuppa, ma istusin natukene arvutis ning jäin öösel magama. Head ööd J

Järgmisel päeval ärkasime kella 9 paiku juba üles ( täna ), sest oli vaja pakkida kohvrid ja käsipagas. Ning nüüd olen teie ajast veel kaugemal, kuna Eesti keeras kella, aga Tai ei keeranud kella tagasi ( lihtsalt teadmiseks ). Aga nimelt sel lõunal me lendasime lennukiga Bangkokki ( Tai pealinna ), et sinna miljonite linna paariks päevaks jääda. Sättisin ning käisime selles hotellis viimast korda hommikust söömas. Võtsin räigelt puuvilju ning kohvi. Seekord oli nii jaapanlasi kui ka eurooplasi. Plaanisime ka ujuma minna enne ära minekut, aga oli veel palju teha enne check-outi. Liikusimegi tuppa, kus ma hakkasin asju pakkima. Kohver õnneks ülekilodes ei olnud ja käsipagas oli ka enamvähem. Peale seda pesin pea ära ning vaatasin üle, ega miskit ei jäänud tuppa. Viimaks võtsimegi oma asjad ning läksime alla, et teha check-out. Asjad korras, ootasime hotelli ees enda taksot. Räiget umbne ja palav oli. Õnneks takso tuli, mis oli Honda ning seal oli mõnus jahe. Sõit lennujaama kestis umbes 45 minutit. Nägin esimestkorda ka valges, seda teed, sest eelnevad korrad on alati just, siis pime olnud. Taksojuht tõstis meie asjad välja ning läksime lennujaama sisse. Otsisime, kus saab kohvrid ära anda. Bangkoki lennukile läks nii palju inimesi ja sellepärast olid nii pikad järjekorrad. Ühel olid ülekilode jama, teisel passiga probleeme – nii see järjekord seal venis. Viimaks saime ka enda asjad ära antud – peale 45 minutit seismist. Liikusimegi turvakontrolli. Enne seda veel jõime käbe enda viimase vee ära, mis oli kinnine, kuid ei tohtinud kösipagasis olla. Turvakontroll oli lebo, sest isegi arvutit ei pidanud seekord välja võtma. Peale seda kõike ei olnud meie lennuk isegi veel maandunud ning seega oli aega piisavalt. Kõige pealt käisin poes ja ostsin jääteed endale ning peale seda vaatasime suurest aknast maanduvaid ja tõusvaid lennukeid – päris lahe oli. Viimaks oli kell päris palju saanud ja vaatasin, oi et järgmisesse ruumi hakkab saama, et juba. Siis andsime piletid ära ning vaatasin oi lennukisse juba saab, et kuidas nii ruttu. Ja siis vaatasin oi lennuki ust pannakse kinni ning alles, siis avastasin, et me olime niisama istuma jäänud ning ei vaadanudki kella, et juba 2 minuti pärast oleks lennukile minek lõppenud. Istusime, siis kohale ning juba 10 minuti pärast tõusime õhku.
   Mega auklik tee oli. Siis öeldi paljudele, et nad ikka enda elektroonilised vahendid välja lülitaksid, mida paljud ei kuulanud. Üldse ei salli selliseid inimesi, kes hakkavad vastu lennukis kehtestatud reeglitele. Aga no õnneks see polnud nii hull. Tõus oli normaalne ning sujuv, ainult, et vahepeal raputas päris korralikult, aga eks see käibki asja juurde. Lend kestis ainult natukene alla 2 tunni. Mõnus lend oli ning jäin rahule. Enamus ajast lugesin mingit ajakirja, kus rääkis lennuki painduvusest ning tugevusest. Päris põnev oli. Viimaks ütleski kapten, et kinnitage palun rihmad, sest meil tuleb lühike maandumine, mille peale hakkas üks hädaldama, et issand, mis lühike, kas otse alla, appi mis toimub. Ning sel hetkel ma küll mõtlesin, et kas reaalselt ? Maandumine oli piisavalt pikk siiski ja väga mõnus, ainult nagu ennem ka ütlesin, siis natukene raputas. Gate-i meid ei viidud, vaid pidime bussiga sõitma lennujaama. Jube pikk maa oli ning sõitis läbi ma ei tea, mis teede, igal juhul mina olin ukse juures ning ehmatasin kui buss hakkas veel tagurpidi sõitma. Seekord õnneks oli suhteliselt väike võimalus, et kohver oleks kõndima läinud ning õnneks peale 10 minutit ootamist juba saime ka kohvrid kätte. Viimaks läksimegi taksot otsima. Meid suunati ühte kohta kus oli sadu inimesi, kes kõik ootasid kusjuures taksosid.
   Hull süsteem oli, kuidas inimesed taksole lähevad seal. Järjest lastakse inimesi õue ning kümned takso tulevad enda kohtadele, kus lennujaama töötajad suunavad inimese õige takso juurde ja nii 10 kui mitte sadu kordi. Viimaks tuli ka meie kord. Kusjuures takso hinnale läks juurde ka 2 korda tollimaksu ning lennujaamamaks.
Taksojuht ei saanud absoluutselt aru kuhu ta minema pidi ning ta inglise keel oli samahea kui olematu, sest ta isegi ei osanud öelda 60 ning ütles selle asemel 50 ja 60 segu ( fifsix ? ). Kihutas, mis hull, kuid õnneks jõudsime kiiresti ka kohale, mööda kiirteed. Meie hotell oli 28km kaugusel, Bangkoki kesklinnas. Hotelli töötaja võttis meie asjad välja ja jooksis nendega hotelli ära, samal ajal kui minule jõudis alles kohale, et peaks turvavöö ära  võtma. Siis läksime selle laua juurde, kus 4 erinevat töötajat rääkisid meiega, et millega maksate, milline tuba, kus oleme, tasuta kohv jne jne. Lõpuks ei saanud muffigi aru ja meie asjad lihtsalt viidi üles korrusele, kus seadsime ennast sisse ning nüüd kirjutasin ka selle blogi osa. Bangkoki linnas on väga palju uurida ning vaadata, kuid nendest asjadest lähemalt juba järgmises postituses J